14816 المشاهدات ٢٧ أكتوبر ٢٠١٩
حرب كلامية اندلعت بين الإعلامى جورج قرداحى والإعلامية ريهام سعيد، بعد هجوم كل منهما على الآخر، بدأت بتصريح قرداحى فى أحد البرامج اللبنانية، تعليقا على ما قالته ريهام سعيد في حق مرضى السمنة، قائلاً: "أفضل رد عليها مثل ما بيقولوا في مصر تستحق تنضرب بالجزمة".


 
من جانبها ردت ريهام سعيد، على جورج قرداحي بقوة، من خلال نشر مقطع فيديو، عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "إنستجرام"، قالت فيه إنها فوجئت برسالة من أحد متابعيها من المغرب، يطالبها بالرد على جورج قرداحي، مؤكدة أنها لم تكن تعلم على أي شيء سترد". 

وقالت "سعيد": "مين دي اللي تستحق تاخد بالجزمة، أنت بتتكلم عن زميلة وواحدة ست محترمة عندها بيت وأولاد وأهل ولا أنت اتجننت، بغض النظر عن الصبغة الأورانج اللي أنت عاملها وعارفة إنك كبير في السن وممكن تكون خرفت بس مش للدرجادي".

وأضافت: عايزة أعلمك حاجة إنه بالرغم من كبر سنك وشعرك الأبيض اللي مبقاش أبيض، إن الأدب والذوق صعبين، وقلة الأدب سهلة وممكن أرد عليك وأخليك تعيط سواء في مصر ولا لبنان، وأخليك مش عارف تمشي في الشارع ويمكن اللي يشفعلك لبنان اللي أنت عار عليها، لبنان شعب خلوق وبلدي التاني بيروت وعمر ما حد قالي كلمة ضايقتني فيها".

وعلقت ريهام سعيد على صريحاتها ضد مرضى السمنة موجهة سؤالا إلى "قرداحي": حضرتك مروحتش تشيل حد بونش عشان يدخل الحمام، ولا روحت دورت على سرير في مستشفى ينفع لحد من دول، حضرتك مقعدتش سنة تدور على ناس يعملوا عمليات ببلاش للناس ديه أنا ساعدتهم، دي خامس حملة سمنة أعملها".

واختتمت ريهام سعيد رسالتها لجورج قرداحي قائلة: "أنت صفر، معملتش أي حاجة ليها لازمة، وأما تييجي تعمل برنامج توزع فيه فلوس وكل وظيفتك إنك تسأل أسئلة في برنامج جايب شهرته من برا أصلا، وهل أهلك ربوك على كدا، خسارة إنك وصلت للسن دا ومعرفتش لسه تبقى راجل".

قد يعجبك ايضاً